Koppeling met softwarepakketten

De 123Telcom telefooncentrale kan worden gekoppeld aan vrijwel elk softwarepakket op de Nederlandse markt. Spinware Solutions is hierbij een belangrijke partner. Hieronder het verhaal van Spinware Solutions:

123 Telcom centrale 123 Telcom centrale schema

Spinware Solutions uit Den Haag is sinds 1999 actief op het gebied van CRM software. De CRM oplossing van Spinware is gericht op doelmatig en effectief gebruik maken van software om de dagelijkse werkzaamheden binnen een kantoor te vereenvoudigen. Om zo'n oplossing te bieden moet er continu gezocht worden naar het vereenvoudigen van handelingen binnen de dagelijkse werkzaamheden; een koppeling tussen de SpinOffice CRM en de telefoon stond dan ook hoog op onze wensenlijst.

Begin 2009 werd de eerste stap gezet om de telefonie mogelijkheden van 123Telcom te integreren met de CRM oplossing van Spinware Solutions. Vaak vroegen klanten om zo'n integratie maar met traditionele telefooncentrales bleek dat zeer bewerkelijk.

Gebruikers van SpinOffice CRM werken bijna altijd vanuit een web-based serveromgeving waarbij de volledige desktop is gehost door Spinware. Hoewel dit in veel opzichten ideaal is voor de klant, is de koppeling vanuit de gehoste omgeving naar een lokale telefooncentrale bijna niet te realiseren. zou ook met verschillende telefooncentrales moeten integreren waardoor de functionaliteit afhankelijk zou zijn van het type centrale van de klant en de kosten te hoog zouden worden.


Automatische tijdregistratie per dossier:


Door alle inkomende en uitgaande gesprekken automatisch te registreren worden alle gesprekken die een medewerker besteed aan een cliënt of dossier automatisch geregistreerd. In beide gevallen verschijnt er een popup in het scherm waar de gebruiker een kort verslag kan doen van het gesprek. 123Telcom kan zelfs op de achtergrond automatisch alle gesprekken opnemen waardoor er een nog completer archief ontstaat zonder een eigen dure infrastructuur.

Voor bijna alle bedrijven die in de dienstverlening zitten is het registreren van gesprekken van groot belang. Het systeem vraagt direct of er een taak of telefoonnotitie moet gemaakt worden zodat de opvolging eenvoudiger wordt en de kwaliteit optimaal wordt gewaarborgd.


Integratie met 123Telcom:

123Telcom is ons aangeraden door een Duits bedrijf dat professionele VOIP telefoons maakt; samen met de technische dienst van 123Telcom hebben wij een optimale integratie kunnen realiseren waardoor zowel inkomende als uitgaande gesprekken correct geregistreerd kunnen worden binnen SpinOffice CRM. In SpinOffice CRM is ook een Bel knop waardoor de gebruiker snel en eenvoudig een cliënt kan bellen vanuit de relatiekaart of vanuit het digitale dossier.

De samenwerking tussen 123Telcom en Spinware is een zeer logische samenwerking; Spinware adviseert al jaren om de server buiten de deur te hebben staan dus het outsourcen van de telefooncentrale naar 123Telcom past daar prima bij. De ver uitgewerkte integratie tussen SpinOffice CRM en de telefonie oplossing van 123Telcom maakt het nog aantrekkelijker om gebruik te maken van onze diensten.

Telefoon
<